O xogo que converte a Pontevedra en escenario de crimes a resolver
Cando CSI se estreou en España, alá polo ano 2001, supuxo toda unha revolución. Puxo de moda o entretemento baseado en complexas investigacións policiais, un xénero que, desde entón, copa películas, series de televisión, novelas ou videoxogos.
Neste último ámbito, o dos videoxogos, móvese Crimen y misterio, o xogo que crearon Patricia Nogueira e Juan Marcos, unha parella de Poio que, en plena pandemia, decidiron converter a Pontevedra e os seus arredores nos escenarios de crimes a resolver.
"Sempre nos gustaron todas as historias de misterio enfocadas ao policial", explica Patricia a PontevedraViva. Informática de profesión, tiña claro que "poderiamos ser capaces de facer algo similar pero diferente, achegando toda a nosa experiencia".
O traballo de Juan como garda civil, integrante durante sete anos dun grupo de investigación, "era un plus ao que xa existía", explican os creadores do xogo, aplicando "todo o que el sabe de verdade" para deseñar unha historia "o máis realista posible".
Iso si, tendo en conta, matizan, "que o primordial é o entretemento e a diversión".
En Crimen y misterio, o xogador métese na pel do inspector xefe da recentemente creada brigada de investigación criminal de Pontevedra. O seu primeiro caso, resolver a desaparición de Rodrigo Pombo, un exitoso empresario que, tras saír de casa, desaparece sen deixar rastro.
Atopar a idea para esta primeira historia foi o primeiro paso. "Empezamos a escribir o guion e cambiámolo todo ata atopar o que nos gustaba", apunta Juan Marcos, que aclara que "non adaptamos casos reais" aínda que poida haber detalles "que che fagan lembrar a algún".
A partir de aí foron creando a estrutura da historia, os personaxes e o desenvolvemento do xogo. Esta última parte, a plataforma informática, foi o que máis quebradizos de cabeza lles deu porque, relata Patricia, "tivemos que xuntar moitas tecnoloxías e recursos nun mesmo sitio".
"É todo o máis real posible", explican os responsables do proxecto, no que mesturan a ficción con imaxes interactivas e audiovisuais "que ensinan a zona na que están os personaxes", escenas gravadas en escenarios naturais de Poio e Pontevedra.
A través dos personaxes da brigada, o xogador asume a investigación dos casos en primeira persoa e actua como un verdadeiro policía, inspeccionando obxectos, lugares ou dispositivos, interrogando a testemuñas, revisando informes ou consultando bases de datos policiais.
Todo iso en tempo real e sen moverse do sofá, recreando todo tipo de detalles para que a xente "o perciba como algo de verdade e que lles resulte entretido".
Juan e Patricia recoñecen que para a súa contorna, saber que estaban embarcados neste proxecto, "foi toda unha sorpresa porque non o esperaban", pero moitos dos seus amigos, familiares e compañeiros acabaron poñendo voz aos personaxes e ás testemuñas dos casos.
O primeiro caso de Crimen y misterio estreouse hai apenas quince días, pero os seus creadores xa teñen entre mans o segundo. Nel, haberá que resolver o asasinato de Sara Olmo, unha muller carismática e cunha prometedora carreira. Seredes capaces de deter ao culpable?