Decepción entre los alcaldes de PSOE y BNG en Pontevedra tras reunirse con el conselleiro de Sanidade

Pontevedra
26 de enero 2023

El encuentro del conselleiro con los veinte alcaldes del distrito sanitario se celebró en la delegación territorial de la Xunta en Pontevedra y se prolongó durante más de tres horas  

Reunión de los alcaldes del distrito sanitario de Pontevedra con el conselleiro de Sanidade
Reunión de los alcaldes del distrito sanitario de Pontevedra con el conselleiro de Sanidade / Mónica Patxot

Los alcaldes de PSOE y BNG del distrito sanitario de Pontevedra han expresado su "decepción" tras reunirse este jueves con el conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, para abordar las dificultades asistenciales del área y la falta de médicos, con el foco puesto en la Atención Primaria.

El encuentro del conselleiro con los veinte alcaldes se celebró en la delegación territorial de la Xunta en Pontevedra y se prolongó durante más de tres horas.

García Comesaña ha aclarado que "a poboación galega pode estar tranquila que ten unha atención sanitaria de calidade" y ha añadido "mellorable, sen dúbida. Todo se pode mellorar", algo en lo que trabaja su consellería.

El conselleiro expuso las medidas puestas en marcha por la Xunta, entre otros datos ha dicho que en el área sanitaria de Pontevedra trabajan 265 personas más en los últimos cinco años "coma se engadísemos un hospital comarcal" pero reconoce que "no ámbito da atención primaria fáltannos un número de médicos que nos gustaría que fose menor", concretamente, faltan 16 facultativos en los Puntos de Atención Continuada y 8 en atención ordinaria.

Estas "ausencias" se cubren con un "esforzo grandísimo" del resto de la plantilla "todo o que está na nosa man, facémolo", ha asegurado.

"A reunión non era para propoñer solucións porque se as tivésemos as teríamos posto en marcha como de feito as temos posto en marcha", ha precisado García Comesaña. ""A reunión era para trasladarlles a situación da área sanitaria concello por concello", ha puntualizado. 

"A reunión non era para propoñer solucións", ha dicho el conselleiro

"O Plan B que nos pedían algúns concellos non o temos porque o problema está na falta de médicos de familia comunitaria", ha rematado el conselleiro.

"PROFUNDA DECEPCIÓN"

Con una "profunda decepción" salió el alcalde accidental de Pontevedra, Tino Fernández, de este encuentro que "acabou sen avances ou solucións á actual crise".

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores no acudió a la cita porque estaba en un congreso en Portugal. En su lugar asistió Tino Fernández que ha criticado que el conselleiro viniese a esta cita con los alcaldes "cunha cascada de datos" que, a su juicio, "contan unha realidade paralela á que existe".

"Que se poña as pilas e atenda e entenda o que a xente está a demandar", ha exigido.

El alcalde de Sanxenxo, Telmo Martín, ha comentado que "todas as áreas sanitarias de Galicia están mellor que a de Pontevedra. Temos que saber que é o que pasa aquí" y ha preguntado al conselleiro cómo podían colaborar los concellos "para atallar este problema canto antes".

Más positiva fue la alcaldesa de Marín, María Ramallo que ha afirmado que las medidas adoptadas por la Xunta "están a empezar a dar os seus froitos" aunque "hai sitios mellores e outros peores" pero "ao final son as medidas que hai".

Contundente ha sido el regidor de O Grove, José Cacabelos, que al salir de la reunión con el conselleiro ha dicho que el encuentro fue "totalmente lamentable, decepcionante, viñeron vender unha moto" y ha añadido que "me gustaría vivir na realidade que vive o conselleiro de Sanidade" pero en O Grove "non temos Atención Primaria porque non existe". 

Igualmente el alcalde de Caldas de Reis, Juan Manuel Rey, ha concluido que "o que corresponde é pedir unha reunión con alguén que teña autoridade e capacidade" en referencia al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, ante una situación en la sanidad pública que "non é sostible" y que en su concello "correspóndese máis cun servizo de corte africano que non moderno e actual". 

En esta misma línea, el regidor de Poio, Luciano Sobral, ha agradecido la reunión pero ha lamentado que el conselleiro "parte dunha análise equivocada porque hai que recoñecer que temos un problema" para a partir de ahí "poñerlle remedio e aí é onde debemos estar todos. Pero cando se maquilla ou se nega o problema partimos dunha situación errónea".