El BNG de Poio critica que el alcalde Moldes "agóchase tras a débeda pública como escusa para non cumplir as súas promesas electorais"

Poio
01 de agosto 2023

Los nacionalistas aseguran que la 30 de junio el Concello de Poio tenía pendientes de ingreso más de 7 millones de euros que la entidad municipal percibe en concepto de transferencias corrientes de la Xunta de Galicia y del Estado

Marga Caldas, portavoz del grupo municipal del BNG en Poio
Marga Caldas, portavoz del grupo municipal del BNG en Poio / PontevedraViva

El BNG de Poio ha criticado que el alcalde Ángel Moldes por "agóchase tras a débeda pública como escusa para non cumplir as súas promesas electorais de baixada de impostos" y una "desculpa para manter a actual parálise do Concello".

Los nacionalistas aseguran que a 30 de junio el Concello de Poio tenía pendientes de ingreso más de 7 millones de euros que la entidad municipal percibe en concepto de transferencias corrientes de la Xunta de Galicia y del Estado. 

El BNG lamenta que el PP de Poio "alarme á veciñanza" señalando que la administración local tiene de una deuda de 8 millones de euros, "sen embargo non fala de que 7 deses 8 millóns son débedas con banco a longo prazo, polo que durante o ano 2023 deben pagarse só 755,000 euros, o resto pagaranse nos vindeiros 10 anos" y añaden que también estaban sin cobrar los 3,3 millones de euros del IBI,tenía sin liquidar la mitad de las tasas que el Ayuntamiento cobra por la prestación de servicios "e que supoñen anualmente máis de 3 millóns de euros".

Así el BNG asegura que el 30 de junio el Concello tenía pendientes de ingreso más de 7 millones de euros "cos sen dúbida poderá facer fronte ao 1,8 millóns que se lle deben a provedores e bancos".

El BNG también afirma que la auditoría fue un trámite iniciado por el anterior Concejal de Hacienda, "dado que é unha operación obrigatoria que forma parte do réxime de control interno ao que están sometidas as entidades locais do sector público, para fiscalizar e garantir o seu funcionamento e dar conta ao Consello de Contas". Este fue el trámite que se elevó a acuerdo plenario, "un trámite obrigatorio non unha petición do actual goberno", afirma el Bloque.

Por lo que respecta a la deuda de 1 millones de euros a proveedores y suministradores, el BNG sostiene que el Ayuntamiento es un ente en funcionamiento  "que sempre vai ter débedas, páganse unhas e xéranse outras de maneira que sempre se ten un saldo pendente de pago por enriba dos 600.000 euros". 

"Ao respecto hai que destacar que nos últimos anos cumprimos o establecido na Lei cun período medio de pago a provedores que non supera os 30 días, polo que a media das débedas non supera os 30 días. A débeda pública non foi un impedimento para dar os servizos á veciñanza, pagar aos traballadores e facer grandes inversións en Poio", afirma el grupo muncipal del Bloque.

"Estamos seguros que a liquidación do Orzamento do ano 2023 vai ter superávit igual que o tivo nos últimos anos, aínda que o Sr. Moldes lle gustaría ter unha situación máis complicada para que lle valera de coartada da súa falla de xestión", concluyen los nacionalistas.