El BNG ha presentado en Pontevedra su campaña contra la subida del recibo de la luz. En una mesa instalada en la Praza da Peregrina, diversos cargos del partido recogieron firmas de la población contra el precio "abusivo" de la electricidad.
El diputado por Pontevedra en el Parlamento gallego, Luis Bará, fue el encargado de presentar la iniciativa de los nacionalistas que se basa en "dar unha resposta contundente de denuncia desta situación e tamén de presentación de alternativas".
Las cuatro medidas que defienden los nacionalistas pasan por bajar el IVA al 4%, prohibir el corte de luz a personas con falta de recursos, crear una tarifa eléctrica gallega para "beneficiarnos de ser un país excedentario na produción de enerxía" y crear una empresa pública de energía para "ter unha intervención directa no sector ernexético nun contexto de desenvolvemento das renovables e para que este boom que se está dando no eólico teña uns criterios beneficiosos para o territorio", reclama Bará.
El nacionalista denuncia que el máximo histórico del precio de la luz se esté produciendo en "un contexto de grave crise sanitaria e económica". Lamenta también que la "situación está beneficiando ás empresas do oligopolio eléctrico, que teñen beneficios de millóns de euros, mentres xeran graves prexuizos ás persoas que están en situación de necesidade enerxética e tamén ás pequenas empresas", remata.
Tampoco comprenden los nacionalistas que Galicia esté pagando una tarifa tan alta por la electricidad "cando somos un país excedentario na produción de enerxía e que exporta ata o 30 % da enerxía que produce", remarca Bará, quien exige una regulación del sector energético que "beneficie aos galegos e galegas".