"Triunfos e derrotas das mulleres artistas nas vangardas"
Por Redacción
A presentación do libro "Orgullo e prexuízos. En torno á arte das mulleres", das doutoras en Historia da arte Amparo Serrano de Haro e África Cabanillas Casafranca, servirá de broche de ouro ao curso que a UNED ofrecerá do 2 ao 4 de novembro baixo o título "Triunfos e derrotas das mulleres artistas nas vangardas (dentro e fóra de España)".
O libro será presentado na xornada final, a do sábado 4 de novembro a partir das 17 horas, Amparo Serrano e África Cabanillas profundan sobre a exclusión sistemática das mulleres da esfera da arte ao longo de séculos. De feito, as dúas autoras deste volume van máis aló xa que non só explican con extremo rigor e documentación de que forma precisa levou a cabo este "ocultamiento da voz feminina na historia", senón que ofrecen, con propostas concretas, cara ao presente e o futuro, a maneira en que a partir de agora deberían organizarse e exporse as cousas para que a igualdade real dos seres humanos artistas fágase posible, "desterrando prexuízos, paternalismos, concesións caballerosas e principios de autoridade masculinos".
Segundo estas autoras, "o reto é elaborar modos, clasificacións e xerarquías que aínda non existen". Hai moito de reparación sanadora neste libro, pois, como se di, non está guiado só por un afán intelectual, senón tamén por un empeño ético.
ALTO NIVEL DAS RELATORAS DO CURSO
Por outra banda, sinalar que o curso que se impartirá do 2 ao 4 de novembro en xornada de mañá e tarde tendra un moi alto nivel de relatores entre as que estarán Amparo Serrano de Haro, doutora en Historia da arte, especialista en Arte contemporánea e mulleres artistas e escritora. É Profesora Titular da UNED.
Outra das relatoras será África Cabanillas Casafranca, doutora en Historia da arte e Profesora-Titora do Centro Asociado da UNED de Sevilla. En 2018 gañou o Premio Elisa Pérez Beira do Centro de Estudos de Xénero da UNED e as súas principais liñas de investigación son a crítica e a historiografía da arte feministas e as pintoras españolas contemporáneas.
Eva Asensio Castañeda tamén se atopa entre as profesoras que intervirán no curso. É doutora, profesora e persoal investigador da Universidade Europea de Madrid. Doutora en Historia da arte pola UNED cunha tese sobre a personalidade creadora e a identidade feminina de Amalia Avia. A investigación sobre Xénero, Fontes orais e Historias de vida son as liñas que aborda transversalmente na Historia da arte e a Historia Social. É membro do Grupo de investigación Pintoras Españolas Mulleres do Século XX (PEMs20), adscrito ao Instituto de xénero da UNED.
Ademais, participará no curso Miriam Pablos Villaescusa, licenciada en Historia da arte pola Universidade Complutense de Madrid, traballou entre 2002 e 2007 na Galería Marlborough de Madrid e na Fundació Antoni Tàpies de Barcelona. Desde 2008 ata 2015 dirixe Bárbola, empresa dedicada á xestión e divulgación cultural. Na actualidade é doutoranda en Historia, Historia da arte e Territorio pola UNED no programa de Historia da arte, escribe a súa tese doutoral sobre Louise Bourgeois e é colaboradora externa do grupo de investigación Pintoras Españolas Mulleres do Século XX adscrito ao Instituto de Xénero da UNED.
Estará tamén María José Pena García, licenciada en Historia pola UNED (2006). Na actualidade atópase elaborando a súa tese doutoral en Historia da arte e ten previsto lela antes de finalizar o ano 2023. Previamente traballou como historiadora no Concello de Ferrol, dentro do programa Ferrol en feminino, Profesora de Historia da arte en ATEGAL, Ferrol, e Profesora de Xeografía e Historia en Academia Porta Nova.
Finalmente, intervirá Yamila Azize Vargas, profesora, investigadora e escritora. Cursou estudos universitarios na Universidade de Puerto Rico e a Universidade de Pennsylvania en Filadelfia. Escribiu o libro A muller na loita, un dos primeiros en investigar a historia das loitas feministas en Puerto Rico. É tamén autora de ensaios sobre as mulleres nas ciencias e a saúde. Desde o 2014 investiga sobre as mulleres nas artes en Puerto Rico. Foi curadora e directora de investigación da exposición "Luisa Géigel Brunet: unha artista completa". Coordina desde a liga de Arte de San Juan o proxecto "Pioneiras e transgresoras: mulleres nas artes en Porto Rico", que publicou no 2022 a publicación do mesmo nome.
Relacionadas:
-
Ofrecen un curso para aprender a elaborar cervexa artesanal
Por Redacción |
-
Un relatorio na UNED centrará a súa atención no glaucoma, a coñecida como "cegueira silenciosa"
Por Anxo Lourido |
-
'O cancro e os métodos para combatelo', lección maxistral de Mariano Barbacid para inaugurar o curso na UNED
Por Redacción |
-
O doutor Barbacid, recibido con todas as honras na Deputación
Por Redacción |